Unified toernooi 16 maart 2024

Gepubliceerd op 24 maart 2024 om 13:10

Op 16 maart 2024 is het dan zover. Het Unified toernooi, georganiseerd door de Volleybalvereniging Scheldesport, kan starten. ‘s Ochtends om 11.00 uur is een aantal vrijwilligers begonnen met het gereed maken van de lunchpakketjes voor de deelnemers. Er zijn zo’n 100 bolletjes en 50 krentenbollen gesmeerd en belegd. Alles netjes in doosjes verpakt en vervolgens wachten op de deelnemers.

De inschrijving overtrof alle verwachtingen. In samenwerking met Zorgorganisatie Tragel zijn er 6 teams gevormd bestaande uit G-sporters, begeleiders, begeleidsters en spelers en speelsters van de Volleybalvereniging Scheldesport. En wat we erg gewaardeerd hebben heeft een team uit Huizen de moeite genomen om naar Terneuzen te komen om deel te nemen aan het toernooi. Daarmee kwam het aantal deelnemende teams op 7.

Na de lunch in de kantine van de sporthal hebben alle teams zich verzameld in de sporthal en na een openingswoord van Ans Snelders (initiatiefnemer voor het organiseren van het toernooi) konden alle teams zich vol energie op de wedstrijden storten. We hebben alle teams 1 keer in een wedstrijd van een kwartier tegen elkaar laten spelen. We konden gebruikmaken van 3 velden, waardoor er iedere keer 1 team vrij van spelen was. Om te voorkomen dat teams 6 wedstrijden achter elkaar moesten spelen hebben we na 4 wedstrijden een pauze van een kwartier ingelast.

De wedstrijden waren erg leuk. Het niveauverschil was best groot, maar dat werd door de spelers prima opgelost. Als iemand de bal niet ver genoeg kon serveren werd er van iets dichterbij opgeslagen en als in één keer spelen lastig was had niemand er een probleem dat er een bal gevangen en daarna doorgespeeld werd. Het was mooi om te zien hoe alles met respect voor elkaars mogelijkheden tijdens het spel opgelost werd.

Hoewel het spelplezier uiteraard voorop stond, hebben we de standen wel bijgehouden en het toernooi met een eindstand en prijsuitreiking afgerond. Voor ieder team was er een beker en kleinigheid als aandenken aan het toernooi. Mooi moment was de groepsfoto, waarbij alle deelnemers gezamenlijk op de foto zijn gegaan.

Na afloop hebben we uitsluitend positieve reacties van iedereen gehad op het toernooi. Als organisatie zijn we uiteraard erg blij met de reacties en het geeft ons de stimulans om te kijken of we er geen jaarlijks terugkerend toernooi van kunnen maken.

We hebben het kunnen organiseren dankzij de financiële steun van het Inge Sportfonds en Volleybalvereniging Scheldesport, de medewerking van beheerders van Sportcentrum Vliegende Vaart en Bucky’s Catering, en niet in de laatste plaats dankzij alle vrijwilligers, die belangeloos hebben geholpen met smeren, fluiten, tellen en uiteraard meespelen.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.